Monday, March 9, 2009

Sound 1

Aşa s-a numit din prima zi, acum doi ani, şi până acum, cea mai bună piesă, după părerea mea şi din câte cunosc eu, creată de Mihai M.. Poate nu i-a dat alt nume pentru că nu a reuşit să îi gasească unul potrivit, poate pentru că nu o identifică cu nimic care se poate exprima în limbajul uman, sau poate pur şi simplu din lipsă de interes. În orice caz, e uşor de observat că simte ceea ce cântă, şi ne face şi pe restul să simţim; eu cel puţin, simt pasiunea lui.

Ţin minte că în epoca în care a creat-o eram amândoi trişti şi dezorientaţi. Diferenţa între noi era că eu nu aveam nici un mediu pentru a exterioriza ceea ce simţeam, pe când el da: pianul. Îmi amintesc cum îmi povestea cât de trist era în timp ce cânta piesa asta, şi cum tristeţea aceea l-a inspirat.

Cuvintele sunt inutile de atâtea ori… De aceea îl invidiez, şi mi-e greu să înţeleg de ce nu se ocupă mai mult de pian, dat fiind că poartă ceva atât de deosebit în interior, şi are un mediu genial de a-l exterioriza. De aici, din modestul meu blog (peste care ştiu că mai aruncă câte o privire uneori), îi transmit o rugăminte: cântă cât mai mult la pian, dacă nu pentru tine, fă-o pentru mine şi pentru restul planetei.

Toate astea pentru că, din punctul meu de vedere, un om care scoate aşa ceva din interiorul său, e departe de a fi comun.



După ce am presupus eu aici 1001 chestii, să ştiţi din gura lui ceea ce e de fapt piesa asta: el nu compune; zice că piesa asta a fost o stare de spirit, de fapt a fost improvizată.

5 comments:

Anonymous said...

domnisoara, prietenul dumitale va compune cand va dori..si cand va simti nevoia si nu e tocmai loial sa-l rogi sa compuna pentru tine sau pentru restul omenirii :P

oricum..misto compozitie!

Nonsense said...

Elvira, era un fel de elogiu adus la adresa lui, nu trebuie luat ad litteram.

Anonymous said...

tocmai, elogiul ala putea fi exprimat intr-un mod..mai matur. dar cine sunt eu sa judec pana la urma? :P

alte compozitii mai are mihai pe undeva? il putem asculta pe undeva? canta pentru public? daca da, unde?

Nonsense said...

Nu cred că le are nicăieri.
Dacă mai compune alte piese, şi cu permisiunea lui, am să le uploadez aici.

Anonymous said...

Vorba tatalui meu, valabila si pentru Niko: "Dumnezeu binecuvanteaza anumite oameni. Majoritatea sunt constienti de aceste haruri si nu le exploateaza, in timp ce multi alti tanjesc sau muncesc in van. Asta e defapt un pacat".