Tuesday, February 3, 2009

Grr...

Ziceam, şi menţin, grr.

Acum număruleirelevant ani 'am fost emigrată' înspre mai noul meleag, noua ţară fermecată a tuturor maneliştilor: Spania. Şi cum trăiam eu fericită în ignoranţa şi prostia mea, a venit o zi în care,...am crescut (atât mintal cât şi în volum). Niciodată iubitoare a mediului în care am trăit, recunosc că am făcut şi eu parte din el. Dar am crescut. Şi am decis că a venit momentul să gândesc. Măcar strictul necesar.
Şi zic. E frecvent şi adeseori normal ca o persoană să îşi iubească ţara. Să fie, deci naţionalistă; uneori se întâmplă să fie extrem de naţionalistă. Zic asta apropo de faptul că eu, împreună cu alţi zeci de mii de români, suntem imigranţi aici în Spania. Şi există xenofobie. În special faţă de români. Multă. Destul de multă. Şi totuşi poate nu suficient de multă. De ce? Pentru că românul zbiară înfometat şi extaziat după ea. Îl stimulează, îl excită. Cum altfel s-ar explica faptul că aici sunt tot felul de străini (sudamericani, africani, chinezi, bulgari, ruşi...), dar nici unul dintre ei nu sunt discriminaţi în felul în care suntem noi? Păi, pe lângă lucrurile pe care le auzim cu toţii la ştiri, şi le ştim prea bine, există un mic motiv, unul mic mic de tot:

Românul nu respectă nimic şi pe nimeni.

Nu înţeleg cum astea două lucruri pot fi unite şi pot să nu aibă ca rezultat o explozie nucleară, o apocalipsă, ceva:

- Venit într-o ţară străina, găsit trai mai bun, avut şansa de a trăi într-o societate civilizată.
VS
- Urât toate tradiţiile ţării, urât toate persoanele de naţionalitatea ţării respective, gândit/zis lucruri de genul:
  • ' Ăştia au doar femei grase şi urâte/ eu n-am văzut nicio spanioloaică faină de când am venit' Soluţie logică: întoarce-te în România!
  • ' Al dracu' de spanioli, nu sunt buni la nimic, noi românii, noi suntem buni la toate, şi o să le demonstrăm!' Soluţie logică: întoarce-te în România!
  • Trimis fiecare membru al familiei, fiecare de pe 5 telefoane mobile mesaje pro România la Eurovision. Nu contează că respectivul 'artist' cântă ca curu', sau că sunt vreo 10 mai buni decât el. E român! Trebuie demonstrată valoarea românilor faţă de lumea asta care a fost aşa de crudă cu ei! Bu hu hu... Soluţie logică: nu te mai minţi singur! Nu Spania dă 12 points României, România dă 12 points României.
  • ' Dă-i dracu' de spanioli, : am pierdut 30 de euro azi - mă doare stomacul - nu e nimic la televizor - nu mai este pâine şi acum tre' să cobor să iau - fac pipi pe mine şi nu e un WC în apropiere; (în acest caz, nu contează motivul, important e să-i dai dracu' pe spanioli). Soluţie logică: întoarce-te în România!


Chiar nu înţeleg. De ce te-ai încăpăţâna să trăieşti într-o societate civilizată dacă nu eşti pregătit pentru ea? Nu, problema nu sunt 44 de milioane de spanioli, şi soluţia definitely NU ar fi să îi exiliezi pe spanioli din propria-şi ţară. Viaţa e scurtă, de ce te chinui pe tine şi pe ei trăind într-un loc unde nu iubeşti şi nu eşti iubit? Te-au chemat ei aici? Ai venit din propie iniţiativă. Ok, oamenii din fire suntem curioşi şi schimbători. Ai venit, ai probat, ţi-a plăcut, rămâi. Ai venit, ai probat, nu ţi-a plăcut, pleci. Nu rămâi, simultan îţi bagi organul în totul ce are de-a face cu această ţara, simultan primeşti un salariu de 1500 şi nu de 300 de euro datorită statului ţării în care simultan nu te mai oboseşti să îţi bagi organul. Viaţa e grea şi aici. Dar NU din vina spaniolilor.
Apoi te simţi extrem de atacat şi de rănit când primeşti un 'întoarce-te la tine în ţară' ca replică din partea unui spaniol. Probabil ai vrea să-ţi spună 'Vai, dar te deranjez? Trebuia să zici înainte! Ete' acum eu şi compatrioţii mei ne facem vailza şi ne auto-exiliăm!'. Şi aşa, după teoria asta, românii am cuceri lumea! Muahahaha...

Şi NU, nu am 'fiţe dă Spania', n-am uitat de unde vin, şi nici 'aere' n-am. Poate că, doar poate că, m-am adaptat (într-un final) societăţii civilizate.



P.D.: NU generalizez. E vorba de românii care vin aici, majoritatea dintre ei perfect încadraţi în cele mai sus enumerate.

No comments: